Lees verder

De marketing van de psychologenpraktijk was vóór de transitie van de GGZ veel minder nodig. Nu de POHGGZ in de huisartsenpraktijk is gekomen, is de instroom van cliënten in veel psychologenpraktijken drastisch afgenomen. Het aanbod voor cliënten is groot en cliënten willen keuzevrijheid in de zorg. Weet jij als praktijkhouder waarom een cliënt voor jouw praktijk kiest? Weet jij als praktijkhouder waarin jouw praktijk zich onderscheidt van anderen in de regio?

Wat is de situatie rondom cliënten instroom in 2020?

  • Lange wachtlijsten in Basis- en Gespecialiseerde GGZ
  • Minder instroom van cliënten vanuit de huisartsenpraktijk en overige verwijzers voor de niet BIG-geregistreerde psycholoog
  • Overdaad aan keuze voor cliënten; ze zien door de bomen het bos niet meer
  • Online grote concurrentie onder praktijken

Wat komt er op de praktijkhouder af in 2020?

  • Praktijken gaan meer online zichtbaar worden en online ondernemen
  • Praktijken gaan steeds meer investeren in online adverteren
  • Praktijken gaan steeds meer via sociale media cliënten werven
  • Praktijken gaan zich duidelijker onderscheiden van de rest om cliënten te werven
  • Praktijken weten niet hoe ze hun cliënteninstroom continu kunnen onderhouden

Reden genoeg om je strategische praktijkvoering eens goed onder de loep te nemen!

In de workshop Strategische praktijkvoering gaan Mathanje Huisman en Bianca Elzinga je helpen om jouw praktijk in 2020 vanuit strategie te leiden.

Met strategische praktijkvoering

  • kun je meer cliënten helpen, met minder uren werken
  • ben je los van het uurtje/factuurtje verdienmodel
  • genereer je extra omzet, ook als je ziek bent of op vakantie gaat
  • heb je meer vrijheid en meer vrije tijd
  • kun je landelijk werken
  • kun je de wachttijd voor cliënten veel aangenamer maken

Welke inzichten heb je na deze workshop?

  • Waar voor jou de ‘easy-wins’ zijn in jouw praktijk. Kleine veranderingen hebben vaak groot effect!
  • Jouw ‘why’; Waarom doe jij wat je doet en hoe kun je dat in je praktijkvoering en zichtbaarheid verwerken.
  • De customer journey van jouw cliënt; Hoe vindt jouw ideale cliënt jouw praktijk, wat is zijn of haar behoefte daarin?
  • Slimme verdienmodellen; Wat zijn de mogelijkheden en wat past bij jou en jouw cliënten.
  • Strategisch plan; Wat is een strategisch plan, waarom heb je het nodig en welke onderdelen zitten erin? Tijdens deze workshop helpen we je met de basis.

Wat neem je mee naar huis?

We geven je heel veel nieuwe inzichten en mogelijkheden voor de praktijkvoering van de toekomst. Daarnaast heb je zelf jouw persoonlijke strategie uitgezet om in 2020 uit te gaan voeren.

Meld je nu aan!

Deze hands-on workshop biedt jou exclusieve informatie en inzichten om jouw praktijkvoering te optimaliseren. Meld je snel aan via onderstaande link, er is plek voor maximaal 12 personen per workshop.

Aanmelden

 

Startdata: 13 februari, 27 februari en 19 maart