Aanwijzingen bij vijftien veel voorkomende gesprekssituaties in de zorg, gekoppeld aan praktijkervaringen. Een goede gespreksvoering is voor de zorgprofessional immers de as waarom het werk draait.
Artikelen / 07/01/2012
Communiceren door verzorgenden en verpleegkundigen. Door: R. Geelen (2011). Utrecht: Perspectief, 140 p. ISBN: 9789491269042
Het komt wel goed
Gerelateerde berichten
Handboek oplossingsgerichte gespreksvoering met ouderen
Oplossingsgerichte gespreksvoering is een vorm van cognitieve gedragstherapie. Dit handboek voor professionals in de ggz is…
Verbale intelligentie
De auteur geeft tips op het gebied van gespreksvoering. Een twintigtal gesprekstechnieken kunnen de lezer helpen…
Kinderen en gedragsproblemen
De auteur presenteert een biopsychologisch model van gedrag. Gedragsstoornissen als angst, agressie, depressie en ADHD worden…
Zo komt mijn team verder
Bestemd voor professionals die direct leidinggeven aan verzorgenden en verpleegkundigen. Een goede leidinggevende stelt doelen met…
Ontwikkelingspsychopathologie bij kinderen en jeugdigen
De auteurs bespreken de meest voorkomende psychische aandoeningen waar kinderen aan kunnen lijden. Zij beschrijven per…
Opmerkingen
0
Log in om te reageren op dit artikel.