Het verbeeldend spel en het vermogen tot symboliseren bereiken rond de leeftijd van zeven jaar een hoogtepunt; daarna neemt de vrijheid om zo vloeiend met betekenissen te spelen weer af. Maar wat doe je als therapeut als een kind bijvoorbeeld niet kan spelen en zich onledig houdt met rituelen?
Artikelen / 03/05/2013
Door: L. Dil e.a. (2012). Assen: Van Gorcum, 76 p.
Spel en creativiteit in psychoanalytische psychotherapie
Gerelateerde berichten
Dicht bij huis
Wat te doen als ouders bij een therapeut of sociaal werker aankloppen iets te doen aan…
Gezinstherapie in praktijk
De ontmoeting tussen de therapeut en de gezinsleden staat centraal, alsook het proces dat dan op…
Therapeutisch spel
Als assessmentpsycholoog bij een commercieel bureau kwam Brigitte Titulaer voor haar gevoel soms in een spagaat…
Kim Smeets
Omdat het functioneren van de hersenen me fascineerde, begon ik in 2006 met de opleiding Klinische…
Casus Sanne
Loopt u in de dagelijkse praktijk ook tegen een dilemma aan? Neem dan contact op met…
-. Samengesteld door: Jeroen van Goor
Opmerkingen
0
Log in om te reageren op dit artikel.