Marketinggoeroe Martin Lindstrom beschrijft de psychologische trucs en valstrikken die marketeers en adverteerders gebruiken om de waarheid te verhullen en consumenten te manipuleren en over te halen zoveel mogelijk van hun producten te kopen.
Artikelen / 05/05/2012
Hoe bedrijven ons manipuleren en overhalen om te kopen. Door: M. Lindstrom (2012) Utrecht: A.W. Bruna Uitgevers, 372 p. isbn: 978 94 005 0083 9
Brandwashed
Gerelateerde berichten
Een spiegel voor narcisten
Vraag is of Martin Appelo hen zelf heeft gesproken, maar volgens deze gz-psycholoog en gedragstherapeut zijn…
Waarom je nooit moet liegen
Leugentjes om bestwil bestaan niet; volgens filosoof en neurowetenschapper Sam Harris kunnen we ons leven radicaal…
De koopknop
Met wetenschappelijke, neurologische en psychologische onderzoeken als basis en voorbeelden uit eigen praktijk, licht de auteur…
De week van Patricia Hoetelmans
Patricia Hoetelmans is onderzoeksdirecteur bij marktonderzoekbureau Trendbox. Zij is leidinggevende van de afdeling kwalitatief onderzoek, een…
Junior – Eveliene Matser
Eveliene Matser zat van 2021 tot 2022 in het Landelijk bestuur van SPS-NIP. Daarna volgde ze…
Opmerkingen
0
Log in om te reageren op dit artikel.