Log in
Sabine Mur, organisatiepsycholoog, trainer en organisatieadviseur en eigenaar van Bureau voor Bevlogenheid
Geertje Kindermans

‘Ik werkte bij Schouten en Nelissen als trainer/adviseur en dat deed ik met veel plezier. Ik was er ook trots op om bij een van de mooiste en grootste adviesbureaus te werken met grote klanten en allemaal goeie professionals. Iedereen werkte er veel en hard. Ik vond het lekker daarin mee te gaan.

Toch zag ik ook een keerzijde. Zo was er een leasemaatschappij waar men ons vroeg of we de afdeling verkoop een cursus timemanagement wilden geven. Maar de tijd managen was het probleem niet, die mensen konden dat best, er was iets anders aan de hand. Vroeger deed iedere accountmanager het hele contact met de klant, hij leerde de klant kennen, zocht een geschikte auto uit, belde ieder kwartaal of het nog beviel. Sinds een reorganisatie mochten ze nog maar een stukje doen. De een mocht alleen klanten binnenhalen, de volgende moest de auto’s uitzoeken en de informatie doorgeven aan de administratie, de derde belde na.