‘Toen de coronacrisis net uitbrak, bestond mijn werk vooral uit onderwijs. Van maart tot en met mei geef ik het gros van mijn onderwijs. Ik zat midden in een blok toen op donderdag 12 maart duidelijk werd dat de universiteiten dicht gingen. In een keer moest ik overstappen van face-to-face- naar online onderwijs. Ik begon meteen met het vertalen van mijn lessen naar een online omgeving. Om het onderwijsmateriaal online-proof te maken besteedde ik vooral veel tijd aan het interactiever maken van colleges en opdrachten. Ik zorgde ervoor dat opdrachten in kleine groepen via Zoom konden worden afgerond. Sommige toetsen moest ik van de grond af opnieuw opbouwen. Ik maakte werkdagen van soms wel twaalf uur. De maandag erop had ik een onderwijsbijeenkomst die ik meteen online moest geven. In Maastricht hebben we probleemgestuurd onderwijs, een onderwijssysteem waarbij de nadruk ligt op de interactie tussen studenten. Om onze onderwijsbijeenkomsten te laten slagen heb ik korte colleges ingesproken en daarna hielden we
Over de auteur
Geertje Kindermans
Redacteur
Geertje schrijft verhalen voor De Psycholoog, interviews, portretten, reportages, achtergrondverhalen. En verzorgt een aantal rubrieken. Zij doet voorkomende redactionele werkzaamheden en maakt filmpjes voor het tijdschrift, de vereniging en voor zichzelf.
Volledige biografie
Gerelateerde berichten
David Kamp
Via een omweg belandde ik bij psychologie. Ik studeerde eerst twee jaar informatie- en communicatietechnologie (ict)…
Aandacht
Marc Noom, lector Hogeschool van Amsterdam, gespecialiseerd in het voorkomen van ernstig probleemgedrag bij jongeren.
Opgeslokt
Deze rubriek belicht onder zoek waaraan de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NOW) een Veni-, Vidi-…
Opmerkingen
0
Log in om te reageren op dit artikel.